انتخابات

مدیر عامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری مشهد گفت: هفت هزار و ۵۰۰ تاکسی برای سرویس مدارس این کلانشهر در سال تحصیلی جدید پیش‌بینی شده است.

اختصاص هفت هزار و ۵۰۰ تاکسی برای سرویس مدارس مشهد

به گزارش قدس خراسان، مرتضی چایچی‌مطلق گفت: تمام تصمیمات برای تقاضای سرویس مدارس در مشهد بر اساس ثبت تقاضا است و امکان افزایش ناوگان وجود دارد.

وی بیان کرد: سال اولی است که آیین نامه سرویس مدارس اجرا می‌شود، لذا تلاش می‌شود از تمام ظرفیت‌ها و امکانات موجود استفاده و شرایط مطلوبی را فراهم کنیم.

مدیر عامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری مشهد اضافه کرد: در آیین نامه جدید، ۳۸ ماده تدوین شده و عمده تغییرات آن شامل مرجعیت شهرداری در صدور گواهی صلاحیت و پایش و رصد و نظارت بر عملکرد تاکسی‌ها و ثبت نام از طریق سامانه «سپند» است.

وی با تاکید بر نام‌نویسی در سامانه سپند برای سرویس مدارس، افزود: والدین تا ۱۵ تیر ماه مهلت دارند تا در این سامانه ثبت نام کنند.

چاپچی مطلق ادامه داد: سامانه سپند به آدرس https://irtusepand.ir/ در اختیار والدین قرار گرفته و همزمان با این کار فراخوانی در روزنامه‌های کثیر الانتشار منتشر شده تا شرکت‌های متقاضی ثبت‌نام کنند.

مدیر عامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری مشهد بیان کرد: کاهش مراجعات حضوری والدین و قابلیت رصد و پایش تردد ناوگان از مهمترین مزیت‌های این سامانه است.

وی گفت: کارشناسی هزینه‌های سرویس مدارس نیز انجام شده و در قالب لایحه به شورای اسلامی شهر مشهد ارائه خواهد شد.

تعامل با شرکت‌های حمل و نقل اینترنتی

چایچی در خصوص فعالیت تاکسی‌های اینترنتی در مشهد اظهار کرد: شرکت‌های حمل‌ونقل اینترنتی سهمی از جابه‌جایی مسافر در سطح شهر دارند، به واسطه دستورالعمل ابلاغی از سوی وزارت کشور با این شرکت‌ها وارد تعامل شده‌ایم.

وی گفت: هم اینک عمر ناوگان تاکسیرانی مشهد ۹ و هشت دهم سال است و در راستای نوسازی ناوگان وام‌های با سود ۲۳ درصد اختصاص یافته که ۹ درصد توسط تاکسیران و مابقی توسط شهرداری پرداخت می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.